Aside

Et håb om

Et håb bliver tændt. Et håb om et bedre liv. Et håb om at få tingene til at fungere men kun hvis man er enig med kommunen om hvad der skal ske. Hvor mange har ikke haft et håb om at tingene skulle blive bedre når et eller andet sker. Håbet lever og gør meget for det er håbet der er og bliver det  vi gerne vil have det til.

I den første tid hvor Alexander boede på Holberghus håbede vi på det bedste og ja det gik over al forventning. Det er med tiden blevet meget bedre men i starten var det savnet der havde meget at sige. En følelse af at man fløj gennem luften men ikke kunne lande var noget af det som jeg følte også en tomhed af et eller andet.

Det var alt andet der var men det blev bedre meget bedre. Der var en periode hvor det var svært men det gik over med tiden. Når jeg siger at jeg i dag er glad for at Alexander kom op på Holberghus for at bo ja så er der nok nogen der vil sige, ham der må da være lidt bims eller et eller andet. Men det gav os både min kone og jeg råderum til at være der for både storebror Jacob og for hinanden, ja se det var vigtigt for os på det tidspunkt.

Følelser og det at snakke med hinanden om ting der er vigtige. Det synes både min kone og jeg er vigtigt. Følelser og et eller andet som lige er under overfladen. Lige med et kan der måske komme en tåre på din kind og du ser ned i gulvet og tænker: mit barn hvorfor er det lige mig der skal have et barn boende på en døgninstitution. Det var ihvertifald et af de spørgsmål jeg stillede mig selv hele tiden og konstant. Men det var ikke min mening der var vigtig. Det var at se helheden i det hele og når man ligesom var i det hvis jeg kan bruge det udtryk.

Min kone og jeg har aldrig fortrudt et sekund at Alexander kom op på Holberghus for at bo. Det var det bedste for Alexander og det bedste for os selvom det var den sværeste beslutning vi har måttet tage som forældre. Vi tog beslutningen af kærlighed til hinanden og vore børn. Det der er noget af det vigtigste er kærligheden, støtte og ja trygheden ved at vide at man har hinanden uanset hvad igen et af mine udtryk.

Et håb bliver tændt. Et håb om et bedre liv. Et håb om at tingene kommer til at fungere uanset hvad. Et håb om at kommunen gør det rigtige. Et håb der bliver tændt og som skal have lov til at være der hvis og når der ikke er andet at gøre. Det, der er i vores tilfælde er at vi har en dreng som vi altid har gjort det allerbedste for heri livet men vores dreng bor ikke hjemme. 

Alexander bor på en døgninstitution og ja det var en svær beslutning men den rigtige beslutning som min kone og jeg foretog i sin tid da vi tog vores beslutning. Den beslutning er det som jeg kalder for min kones og mit livs sværeste beslutning indtil nu. 

Den første tid er altid fyldt med en masse tanker om et eller andet hvorfor og andre tanker, det er helt som det skal være men det bliver bedre. Det er det da ihvertifald blevet i vores tilfælde. Ja, jeg kan kun berette om vores søn og vores oplevelser med en døgninstitution og det er gode og positive oplevelser sombåde min kone og jeg har med Holberghus som døgninstitutionen hedder hvor Alexander bor til daglig.

Leave a comment